Головна » 2016 » Серпень » 23 » Методичні рекомендації щодо організації та змісту вивчення інформатики у 2016-2017 навчальному році.
11:12
Методичні рекомендації щодо організації та змісту вивчення інформатики у 2016-2017 навчальному році.

Володимир БУНЯК,

методист кабінету технологій

Рівненського ОІППО

 

Андрій ВИБАЧ,

головний спеціаліст управління

освіти і науки Рівненської ОДА

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ

У 2016-2017 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

(складено на основі листа Міністерства освіти і науки України

від 17.08.2016 р. № 1/9-437 та додатків до нього)

 

У 2016/2017 навчальному році вивчення інформатики у 5-8 класах загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за навчальними програмами для учнів 5-9 класів, які розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України за посиланням (посилання бажано копіювати в адресний рядок браузера, а не запускати з документа):

http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

та у 9 класах загальноосвітніх навчальних закладах за навчальною програмою для учнів 9 класів за посиланням:

http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/inf.pdf

У 2016/2017 навчальному році також залишаються чинними попередні методичні рекомендації, зокрема: лист Міністерства освіти і науки України від 01.07.2014 р. № 1/9-343 http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/zbirnyk__19-20-21_2014%20(3)-11.pdf , лист Міністерства від 26.06.2015 р. № 1/9-305 http://mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/metodichni-rekomendacziyi-2015-2016.pdf , методичні рекомендації щодо вивчення інформатики в 9 класах надруковані у Інформаційному збірнику МОН, №№ 19-21, 2009 р.

Також залишаються чинними рекомендації Рівненського ОІППО за останні три роки.

Так як останнім часом пріоритетним у навчанні стає компетентнісно-орієнтований підхід, то після доопрацювання навчальних програм з інформатики на виконання компетентнісних завдань не було виділено окремо навчальний час. Компетентнісні завдання та задачі мають застосовуватися наскрізно через увесь навчальний курс (компетентнісні задачі з інформатики можна розглядати як тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІТ, як засобу їх розв’язування).

Розв’язування компетентнісних задач зазвичай передбачає такі етапи діяльності учнів:

  • учень/учениця розуміє умову задачі, правильно ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
  • учень/учениця формує стратегію розв’язування задачі, планує свою роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування завдання, співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних);
  • учень/учениця структурує потрібні дані для пошуку розв’язку;
  • учень/учениця порівнює і співставляє відомості із кількох джерел, виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук;
  • учень/учениця враховує особливості призначення підсумкового документа, добирає середовища опрацювання даних, стисло і логічно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки;
  • учень/учениця адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ акуратно та презентабельно.

 

Уперше у 2016-2017 навчальному році продовжать вивчення інформатики за новими Державними стандартами учні 8 класів, а учні 5 класів уперше розпочнуть вивчення базового курсу інформатики за новими програмами. Тому в даних методичних рекомендаціях будемо акцентувати увагу саме на цьому.

Місцевим органам управління освітою слід забезпечити належну організацію методичної роботи з учителями інформатики, які викладають предмет у 8 класах за новим Державним стандартом та у 5 класах за новими програмами. У зв’язку з цим перед навчальними закладами постає низка завдань: підготовка вчителя до реалізації змісту нових Державних стандартів і нових програм, науково-методичне та матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу.

Із метою вирішення вищезазначених проблем та забезпечення наступності у навчанні необхідно скоординувати роботу всіх методичних служб та
якнайактивніше проводити методичну роботу з учителями, які забезпечуватимуть вивчення предмета у 5-8 класах у 2016-2017 навчальному році.

Також, на уроках інформатики рекомендуємо обов'язково ознайомлювати учнів із ресурсами для самоосвіти (враховуючи вікові особливості).

 

Перелік деяких корисних ресурсів для самоосвіти учнів:

http://innovationslab.com.ua/

http://www.ed-era.com

http://universinet.org/games

https://www.playcodemonkey.com/

http://www.lingva.ua

http://disted.edu.vn.ua/

http://e-pidruchnyky.net/

http://itknyga.com.ua

https://blockly-games.appspot.com/ 

 

Ставлячи перед учнями завдання, пов‘язані з використанням ресурсів мережі Інтернет, потрібно постійно вести роз‘яснювальну роботу з безпечного використання, правил етичної поведінки та дотримання авторських прав.

Переглядів: 26 | Додав: zvir07 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar